Angličtina na kouzelném ostrově 
 pro sedmáky

Jak pomoci Vašemu dítěti zvládnout 7. třídu, aniž byste u toho vypustili duši

Nejdůležitější vlastnosti kurzu

  • V souladu s Rámcovým Vzdělávacím Programem pro 7. třídy ZŠ
  • Obsahuje gramatiku a slovní zásobu nejpoužívanější učebnice pro 7. třídy: Project 2
  • Gramatika je vysvětlena přehledně, graficky, textově, často prostřednictvím videí
  • Obsahuje plně automatizovaná cvičení nevyžadující asistenci rodiče a umožňuje samostatnou práci žáka
  • Kulisou je příběh velmi volně inspirovaný Petrem Panem s originálními videi a texty

Dopis pro rodiče sedmáků

Od stolu Pavla Musiola
 z Berouna
 
Drazí přátelé,
 
Jako mnoho z Vás jsem i já rodičem dětí ve školním věku. Jedno z nich se momentálně nachází v sedmé třídě na základce. Kromě toho jakožto lektor angličtiny a španělštiny spolupracuji s mnoha rodiči, jejichž dítě prochází stejným životním obdobím a snaží se překonat jeho četná úskalí. 
 
 Znám tedy problémy, které to s sebou přináší jak profesně, tak palčivě osobně. 
 
 Přátelé, nemáme to vůbec lehké. Ani děti, ani rodiče, a ani učitelé. Tedy aspoň ti dobří, kteří mají zájem naučit a na dětech jim záleží.
 
 Ti druzí to mají naopak lehké až příliš. Školní systém je nejspokojenější, když ho krmí statistickými údaji, s nimiž pak může kouzlit a dokládat jimi svou údajnou funkčnost. Těmi statistickými údaji myslím známky. A ty se vytváří písemkami.
 
 Z hlediska systému se dobré známky rovnají kvalitnímu vzdělání. 

 Budete tu písemku psát tak dlouho, dokud se to nenaučíte!!!   

Dítko neumí určitý set slovíček, třeba. A píše z nich jednu písemku za druhou. Brzy má na kontě 9 nedostatečných. Pak ho ale osvítí Duch Svatý a dítko slovíčka najednou skvěle ovládá. Z desáté písemky dostane jedničku. Hurá.
 
 Takže nyní už slovíčka opravdu umí na 100%. Jenže pro účely školního hodnocení v podstatě PROPADÁ.
 
  Propadá, i když to - čistě díky Božímu zásahu - nyní výborně umí.
 Vám to asi nepřipadá v pořádku, ale učitelka je neomezenou vládkyní třídy a má vaše děti v hrsti.

Tedy vy si samozřejmě můžete stěžovat, nechat dítě zkoušet před komisí a psát řediteli.  Je-li ředitel rozumný, bude s vámi souhlasit, že by ji měl na minutu vyhodit. Ale taky je realista a ví, že nesežene náhradu. Takže té paní jen promluví do duše, nebo do toho, co místo ní má, a bude doufat v obrat k lepšímu. 

 Pochopili jste, že v určitých školách se nápravy prostě nedočkáte. 

  Musíte to vzít do svých rukou

Rezignujete na to, že by škola měla vaše dítě něco naučit. Teď vám jde už jen o to, aby ji dítě přežilo s minimálními následky. Už jste pochopili, že vzdělání neposkytne a pro nic nenadchne. To musíte dítěti obstarat ve vlastní režii. 
 
Samozřejmě ne všude je to stejné a ne všichni učitelé jsou takhle neschopní a necitelní. Ale kdybyste měli zrovna vy to štěstí, že vaše dítě se ve škole jednak naučí a jednak prospívá, asi byste na téhle stránce nebyli.

 Co se s tím dá dělat? Být svému dítěti učitelem, nebo mu ho zaplatit? 

Marná sláva, základní škola poskytuje jen hodně minimální základ

Já sám své vlastní děti systematicky nedoučuji, i když jsem profesí učitel. Mám za to, že má životní role je být jim otcem, ne kantorem. A oni to vidí stejně. Doktor taky neoperuje členy vlastní rodiny. Není objektivní, nestranný a je naopak přirozeně zaujatý. 
 
 Ale co je možná důležitější, nevím, jak čerstvé a vnímavé po večerech bývá vaše dítko, po celém dni ve škole a v kroužcích, ale ta moje už moc ne. Ta si radši sednou k mobilu a vypnou veškeré vyšší mozkové funkce.
 
 Jak čerství, pozorní a trpěliví býváte po celodenním maratonu vy, jeho rodiče? Moje trpělivost už večer nebývá tak bezbřehá, jako byla ráno. A taky si umím představit lepší způsob, jak trávit večer, než se vztekat na nad synkem, který si nepamatuje slovíčka, a nad učitelkou, která mu z nich zítra další písemku. 

 Zaplaťte mu lektora!! A máte vystaráno, nebo ne? 

Ano, tohle dělám taky. Respektive posílám své děti na kurzy jazyků, byť je sám taky poskytuji. K tomu bych řekl tolik, že je dle mého soudu účelnější využít služeb lektora k tomu, aby dal dítku to, co mu škola v pojetí našeho státního školství nedává, to znamená, aby ho naučil opravdu mluvit a komunikovat. 
 
 To školám, i těm dobrým, jde zpravidla nejhůře. Z mnoha a někdy i objektivních důvodů. Ale aspoň gramatiku a slovíčka by základky opravdu měly zvládat samy. Není důvod plýtvat prostředky na to, aby se lektor místo komunikace musel věnovat zkoušení dítka ze slovíček. Já to samozřejmě rád pro vaše dítko udělám, ale ještě radši bych ho naučil mluvit.

Nehodil by se vám tedy nástroj, který by vaše děti učil za vás - potažmo který by rozvázal ruce vašemu lektorovi, aby se mohl s vaším dítkem věnovat podstatnějším věcem, než slovíčkům?

Jistěže hodil, protože:

Protože jste taky jenom lidé.
 
 Schopní, svědomití a na všechno a všechny myslící, ale přece jen lidé, ne roboti.
 
 Máte taky nárok na chvilku pro sebe.
 
 Nárok přečíst si něco, co není poznámka od Vaší učitelky o tom, co se váš synek a dcerka navzdory vaší péči nenaučily.
 
Nárok jít si večer dřív lehnout a nemžourat do půlnoci do synkova domácího úkolu - zatímco ten pacholek už dávno klidně spí.
 
 Protože existují věci, které byste večer dělali radši, než suplovat vašemu dítěti učitelku.

Nehodil by se vám nástroj, kterým si vaše dítko dokáže pomoci samo, účinně a dobrovolně?

...protože ani jemu večerní vztekání se nad slovíčky s utahaným rodičem moc velkou radost nedělá

Položme si otázku, co takové dítko chce. 
 
 Asi spoustu věcí, ale obecně chce harmonický domov a čas na své záležitosti. Do kolonky harmonický domov si zapište i dobré školní výsledky, protože dítko si už stačilo všimnout, že platí vztah: 
 
                       Špatné známky = naštvaný rodič = spousta problémů
 
 A teď si představte, že se mu dostane do rukou nástroj, jehož prostřednictvím si zlepší školní výsledky, čímž potěší rodiče, kteří mu následně vytvoří hezčí domácí prostředí.
 
 Přeloženo do jeho řeči: Kteří mu spíš nebudou večer zakazovat počítač a ještě ho osobně mučit se slovíčky.
 
 Oni ho k tomu počítači navíc sami posadí a nechají ho koukat na videa.
 Oni ho budou nabádat, aby si je pustilo! 

Co byste řekli na online kurz, který s vaším dítkem projede totéž, co má zvládnout ve škole?

Jen zábavněji a bez stresu.

Jednoho krásného dne jsem si sedl k počítači a vygooglil si osnovy základních škol pro sedmý ročník.
 
 Každá je má samozřejmě trochu jiné, všechny ale vycházejí z celostátně platného dokumentu, který se nazývá Rámcový Vzdělávací program.
 
 Každá škola ho může naplnit po svém, ale ukládá jí, co má takový sedmák na konci roku umět. Jak ho to naučí, je v zásadě na rozhodnutí každé školy. 
 
 Kdo ví, čím to je, ale 90% škol se rozhodlo, že nejlépe těmco cílům vyhovuje učebnice Project 2. 

Tu učebnici jsem si vzal jako osnovu, jako takovou kostru, kterou jsem následně doplnil vlastním obsahem. Tím myslím texty, videi a interaktivními cvičeními. Jako bonus jsem přidal identickou slovní zásobu, protože z té se nejčastěji píšou ty písemky. 
 
 To vše jsem zabalil do voňavého obalu pohádkového příběhu o bezprizorních dětech, pirátech a Indiánech. Výsledkem je učební pomůcka šitá na míru dnešním dětem, které se dítky ní naučí - či jen procvičí - oficiální školní učivo. Aniž by s tím museli chodit za rodiči. Aniž by si stěžovali, že si kvůli tomu nemůžou hrát na počítači.  

Jaké výhody tento kurz vašemu dítěti a vám přinese?

  • Bude vždy připraveno na písemky
  • Snáze pochopí vysvětlení své učitelky
  • Pomalejší snáze udrží krok s třídou
  • Rychlejší se zábavně zdokonalí v tom, co už jim docela jde, než je ostatní doženou
  • Zvýší se sociální prestiž vašich dětí, které se stanou osobami, ke kterým se chodí pro radu.
  • ...a od kterých se vyplatí opisovat
  • Vy budete mít více času na jiné věci, než na učení se s vaším potomkem
  • Nebudete chodit na třídní schůzky s hrůzou
  • Nebudete se muset bát nahlédnout do známek vašeho malého školáka
  • Nebudete muset své dítko externě motivovat k učení - rádo se do něj pustí samo
  • Ostatní matky vám budou závidět školní výsledky vašeho dítěte
  • ...kvůli kterým se na rozdíl od nich nebudete muset strhat jako borůvka

Nyní pojďme trochu počítat

Jedna hodina s živým lektorem vyjde s trochou štěstí na 500,- Určitě se vyplatí a neříkám, že byste do dobrého lektora neměli investovat. Ale je škoda, abyste tento cenný čas s živý lektorem vyplýtvali jen na přípravu na školní práci. Lektora nejlépe využijete a to, co se ve škole nedělá skoro vůbec. Na reálnou komunikaci
 
 Bude-li mít za měsíc takové hodiny 4, vyjde vás to na 2000,- To je bezva cena za to, že vaše dítě bude umět to, co z jeho třídy umí málokdo, tedy mluvit a rozumět. Ale českému školství je vcelku jedno, jestli její žák mluví a rozumí. České školství chce kvantifikovatelné statistické výsledky. Které se dají dát do srovnávacích tabulek a vynést na krásný graf. To znamená, že potřebuje čísla. Ne náhodou se u nás hodnotí číselnými známkami. 
 
 Jinými slovy, české školství žije z písemek a testů, které jeho krmiči vyrábějí na základě školních osnov.
 
 Dítě musí být připraveno i na tohle. A podstatnou část břemene této přípravy sejme z dítěte, matky i toho lektora tento kurz. Vyhovuje školním osnovám a cvičení, které v něm jsou, si opraví sám. 
 
 Za měsíc vás tedy lektor vyjde na 2 000,- Za 10 měsíců školní docházky 
 na 20 000,-
 
                         Tento kurz vás vyjde na 999,- tedy 20 x méně. 

A máte ho napořád. A učí totéž, ve stejném rozsahu, se všemi slovíčky a gramatikou, jako to, co se všechny děti v ČR v sedmé třídě učí podle osnov. Nechybí ani Ň.

Nekupujte zajíce v pytli

Abyste měli úplnou jistotu, že za své peníze dostanete odpovídající hodnotu, nabízím Vám zde první lekci kurzu ZDARMA. Vyplňte následující formulář a obratem dostanete přístup. Pak se budete moci lépe rozhodnout

Nemusíte jednat HNED, na rozmyšlení máte všechen čas na světě.

Ale školní rok běží a množství učiva narůstá. I pro vašeho potomka bude daleko příjemnější řešit věci postupně, než pak něco zoufale dohánět. Nehledě na to, že i když je TEPRVE v sedmé třídě, devítka není až tak daleko. Blíží se přijímačky, a kromě testu potřebuje i hezká vysvědčení.

Co říci na závěr,
 
Škola má sloužit ke vzdělávání a přípravě na život ve světě, v jakém aktuálně žijeme. Jazyky jsou nepochybně důležité. Kolegové na zeměpis a hudebku odpustí, ale jsem přesvědčen, že bez jazyků to dnes opravdu nejde. Oni si to o svých předmětech myslí taky, ale na rozdíl ode mě se mýlí. :-) 
 
 Na druhou stranu není nutné, aby se při školní výuce dítě uštvalo nebo naopak znudilo k smrti. Tím méně je nutné, aby se při domácí přípravě uštvala už tak upracovaná maminka. Je-li domácí příprava nutná - a to v závislosti na mnoha faktorech bohužel je - ať jí dítě zvládne samo, hravě a efektivně.

Mgr. Pavel Musiol

Chci okamžitý přístup k ochutnávce kurzu
"Angličtina na kouzelném ostrově pro sedmáky."

 ZDARMA

Tak sem s ním. Ať už můžu jít na tu jógu!

Pošlete mi přístup 

Odesláním souhlasíte se zpracováním osobních údajů


Ochutnávka zdarma

 1. Prosím ujistěte se, že jste mi dali souhlas k odesílání vyžádaných e-mailů. 
 2. Kdyby to trvalo trochu moc dlouho, zkontrolujte spam.